Ontbijt wrap met fruit, kokos en noten – voor doordeweeks

ontbijtwrap.JPG

Soms komen ook mij de havermout-ontbijtjes wel een beetje mijn neus uit. Dan heb ik het echt even gehad met de hippe havermoutpapjes.
Daarom ben ik altijd op zoek naar gezonde ontbijtjes die ook makkelijk genoeg zijn voor een doordeweekse dag. Dus mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag!
Dit ontbijt ziet er spectaculair uit, maar is echt in een paar minuten klaar. Ideaal dus voor een werkdag.

Deze wrap is gebaseerd op mijn Moederdag ontbijt, maar dan wel een simpele, snelle versie. Mocht je nog meer haast hebben, dan zou je er voor kunnen kiezen de kokos de avond van te voren te roosteren. Of uiteraard helemaal weglaten, hoewel dat wel weer jammer is, want kokos is zoooo lekker!

Ik gebruik in dit recept diepvriesfruit omdat het oktober is, maar in de zomer zou ik vers fruit gebruiken.
De rest van de wraps kun je overigens heel goed bewaren. Rol de (opengemaakte) verpakking op en stop in een hersluitbaar zakje in de koelkast.

bevroren fruit.JPG
Diepvriesfruit ontdooien in een zeef

Voor 2 personen

Wat heb je nodig?

  • 250 gram diepvriesfruit (of vers fruit in de zomer)
  • 3 el geraspte kokos
  • 2 meergranen wraps
  • 4 el vegan kwark/ sojayoghurt
  • 1 banaan, in plakjes
  • handjevol geroosterde pecannoten

Hoe ga je te werk?

Ontdooi de avond van te voren het fruit. Doe het fruit in een zeef, die je boven een beslagkom hangt. Zo blijft het fruit veel mooier dan wanneer je het in eigen vocht laat ontdooien.

Rooster de kokos kort in een pannetje tot hij lichtbruin is en lekker ruikt.

Maak de wraps warm volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

Bestrijk de wraps met de vegan kwark/ yoghurt.

Beleg de wraps met de plakjes banaan en het ontdooide fruit.

Bestrooi met de kokos en pecannoten.

Vouw de wraps zoals je kunt zien op de foto. Zet vast met cocktailprikkers.

ontbijtwrap2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *